воскресенье, 12 февраля 2017 г.

Онлайн-дошка в освітньому процесі

Онлайн-дошка в освітньому процесі

 У шкільній освіті завжди застосовували і досізастосовують найрізноманітніші види наочностіРоль їх впроцесі навчання виняткова. Особливо в тому випадку, коли використання наочних засобів не зводиться до простого ілюстрування з метою зробити навчальний курсбільш доступним і легким для засвоєння, а стає органічною частиною пізнавальної діяльності учня, засобомформування і розвитку не тільки наочно-образного, а йабстрактно-логічного мислення. Це в свою чергу вимагає суттєвої переробки і зміни традиційних наочнихзасобів навчання, які повинні стати динамічними, інтерактивними та мультимедійними.




У зв'язку з цим особливий інтерес викликаєкомп'ютерна візуалізація навчальної інформації,яка дозволяє наочно представити на екраніоб'єкти і процеси у всіляких
ракурсах, у деталях, з можливістю демонстраціївнутрішніх взаємозв'язків складових частин, втому числі прихованих в реальному світі, і, що особливо важливо, в розвитку, в тимчасовому іпросторовому русі. Забезпечується комп'ютерна візуалізація навчальної інформації специфічниминаочними засобами навчання, створеними наоснові сучасних
мультимедійних технологій, завдяки яким у процес навчання стає можливим 
включати все різноманіття наочних засобів - текст, графіку, звук, анімації, відеозображення. Це, наприклад, інтерактивні карти, анімовані (динамічні) опорні конспекти, інтерактивніплакати тощоІ мова в даному випадку йде не про просте перекладі традиційнихнаочних посібників (таблиць, схем, картин, ілюстрацій) в цифровий формат, а про розробку і створення абсолютно нових видів наочностіПри цьому її поява викликано не тільки потребою в експресивній візуальної інформації і зорової стимуляції, до яких вже встигли звикнути сучасні учні, скільки дидактичними особливостями цьогонового виду навчальної наочності

«Визуализируйте роботуОдна картинка варто тисячі слів», «Залучайте команду.
Одна голова добре, а багато - краще!»Такі фрази ви можете прочитати на одному з
онлайн-порталів, що пропонують розпочати роботу з використанням цього ресурсу (онлайн-дошки).

Ми ж додаємо: «Поспішайте
 робити урочну і позаурочну роботу цікавіше;
 формувати компетентності за допомогою цього продукту;
 підвищувати продуктивність свого уроку»

Чим може стати для вас онлайн-дошка?
Засобом
 оцінки психологічного стану на будь-якому етапі уроку (дошка настроїв)
 візуалізації інформації
 навчання навичкам співпраці ... і не тільки!
За допомогою цього сервісу можна створити окремий номер шкільної газети,статтю, оголошення, документ для спільної роботи і т.д. Учні можуть самі
· створити кластери або опорні конспекти,· представляти користувачеві інформацію в наочному вигляді;· компактно описувати закономірності, притаманні початкового набору даних;· знижувати розмірність або стискати інформацію;· відновлювати прогалини в наборі даних;
Проводьте мозкові штурми, працюйте над груповими проектамиЦе дуже цікаво!
Невеликий огляд сервісів, які можна використовувати для подібної
роботи.

Виберіть для себе той, який відповідатиме вашим освітнім
завданням!


1. Онлайн сервіс WikiWall це сервіс (позиціонується як стінгазета), який
дозволяє групі користувачів розташовувати на загальній сторінці інформацію таредагувати блоки з текстами, картинками і відео. Почавши роботу з віртуальноюінтерактивною дошкоюкористувачі отримують у своє розпорядження порожню сторінку, яка в WikiWall називається стінгазетиЗа замовчуванням сторінка міститьрозмітку, яку можна при бажанні прибрати.
На вільному полі стінгазети можна розмістити текстовий фрагмент всерединітекстового
прямокутного блоку, а також відео з Мережі і картинки у форматах JPG, GIF, PNG. Всіблоки, розміщуються на стінгазеті, отримують свій номер - по порядку їх розміщення.блоки можна перетягувати по сторінцізмінювати їх розмір. Крім того, на панелі інструментів стінгазети розміщені кнопки доступу до інших функцій (інструменти малювання - олівець, лінійка, гумка). За допомогою кнопки «Дивитися» можнавідкрити створену сторінку в режимі перегляду - редагування сторінки не будедоступно. Для початку роботи немає необхідності реєструватисяДосить педагогупочати роботу і розіслати посилання учасникам проекту по електронній пошті. Це необхідно для ідентифікації учасників групи.
Інструкція від творців сервісу

2. Сервіс Pen.io - це можливість швидко поділитися інформацією онлайн (швидка публікація). Сервіс можна назвати "Беру й пишу".  Pen.io спроектований як замінадеякого функціоналу блогів і особистих сторінок, коли користувачеві абсолютно не потрібно ніякого зайвого функціоналу. Це дуже зручний спосіб поділитися зі знайомимтекстом, вихідним кодом або інший не тільки текстової інформацією, а й інтегруватина сторіночку різні мультимедіа інтерактивні об'єкти. Цей інструмент дозволитьстворювати сторінки з різним контентом за секундисервіс допускає використання матеріалів із розміткою HTML. WEB адреси та адреси електронної пошти автоматичноперетворюються у посилання. У сторінки можна вбудовувати зображення,відеоролики. Не вимагає реєстрації, підтримує кирилицю. Вам потрібно просто ввестибажане ім'я сторінки, пароль (для редагування) і можна приступати до наповненнявмістом.


3. Онлайн сервіс RealtimeBoard цікавий російськомовний проект для створеннягрупових
віртуальних дощок.  Зареєструватись можна через аккаунт Google
. Дошку можна інтегрувати на сторінки сайтів або блогів. Створені матеріали на сервісі можна масштабувати, встановлювати зв'язки? демонструвати у вигляді слайдів презентації(для цього необхідно вказати порядок демонстрації об'єктів і «Пограти» з масштабомінтегрованих об'єктів. Сервіс підтримує Google DriveВбудований чат. 



4. Сервіс Popplet призначений для створення та наповнення контентом віртуальноїдошки
(простору) з можливістю спільного редагування. Цей сервіс можна назвати  не зовсім звичайний сервіс для створення карт пам'яті, платформа для ідей, мозкових штурмів і чогось там ще, що ви можете придумати. На додаток до веб-є додаток для Ipad. Відео для "розігріву" інтересу:   

        Цей сервіс дозволяє створювати різноманітні об'єкти з використанняммультимедіа (відео, текст, фото, графіка), якими можна поділитися з іншими,організувати спільну роботу. Є можливість розміщувати роботи на сторінках сайтів, блогів. Готову роботу можна зберегти на комп'ютері у форматі графічного файлу абоPDF документаМультимедійні елементи можна довантажити зі свого комп'ютера або з відомих інтернет-сервісів. Для початку роботи необхідно зареєструватисяСервіс підтримує кирилицю. 
Можна використовувати для створення візуального ессе, плакатів, стендів, стін для поздоровлення, спілкування.; для наповнення портфоліо. Можна проводити мозковий штурм групи або обговорення.


5. Онлайн сервіс для створення швидких публікацій(веб-сторінок)Tackk ( для редагування своєї роботи необхідно все ж зареєструватися).  Сервіс підтримує кирилицю, має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс. Створенимироботами можна поділитися в мережі інтернет, організувати коментування. Настворену вами публікацію можна помістити карту, відео, фото, текстову інформацію, активні кнопки. є можливість організації коментуванняСервіс веде статистику.Роботою можна поділитися в соціальних мережах, отримати код для вбудовуванняствореної роботи на сторінки сайтів, блогів.

6. Веб-сервіс Padlet це зручний, легкий у роботі сервіс для зберігання, організації та спільної роботи з різним контентом (документи, матеріали). Сервіс безкоштовний, не обмежує користувача у кількості створюваних сторінок і підтримує кирилицю. Це може бути приватний проект стіни, модерується стіна з кількома учасниками, які будуть заповнювати віртуальну стіну інформацією або доступна для читання і редагування будь-яким користувачем майданчик для обміну інформацією.
Для початку роботи немає необхідності реєструватися, достатньо натиснути кнопку Побудувати стіну. Після цього сервіс видасть на екран сіру віртуальну стіну, яку ми прикрасимо і почнемо наповнювати інформацією. Але створену таким чином стіну можна редагувати тільки протягом 24 годин. Потім ця можливість пропадає. Для того, щоб уникнути подібних проблем і мати можливість керувати своїми віртуальними стінами вам необхідно зареєструватися або скористатися аккаунтом Google.
В освітньому закладі цей сервіс буде зручним інструментом при організації проектної діяльності, рефлексії.

7. Універсальний онлайн сервіс Ліно - це сервіс для роботи з нотатками, стікерами, фото, відео, організованими в один віртуальний стіл. Для початку роботи необхідно зареєструватися. Для решти учасників - працюючих з дошкою реєстрація не потрібна. Посиланням можна поділитися або вбудувати роботу на сторіночки сайтів, блогів. Сервіс підтримує кирилицю. 
Можна використовусати  для створення віртуальної дошки оголошень, проекту, класу та ін. з розміщенням стікерів, фото, відео, архівів, для проведення рефлексії. Як органайзер, для організації та проведення дослідження, проекту. 



9. CoSketch -це багатокористувальницька онлайн-дошка розроблена, щоб дати вам можливість швидко візуалізувати і поділитися своїми ідеями та образами. Ви отримуєте безкоштовну віртуальну дошку разом з набором корисних інструментів для малювання. Кожна дошка має унікальний URL, який може використовуватися спільно з іншими, щоб дозволити їм приєднатися до вас. Можна використовувати чат для спілкування один з одним під час роботи. Є можливість впровадити варіант cosketch в ваш сайт, що дозволяє користувачам миттєво співпрацювати в реальному часі, не покидаючи ваш сайт.
Для чого можна використовувати:
Для організації дистанційного навчання.
Для групової роботи з малюнками.
Для використання в роботі проекту, дослідження.
 Для роботи з молодшими школярами.

10. Розрахована на багато стікерная дошка ScrumblrЦей сервіс потужний інструмент для спільної роботи з інформацією в реальному часі.
Кілька користувачів можуть одночасно вносити правки в одну й ту ж інформацію і бачити чужі зміни в реальному часі.

Можна додавати іменовані колонки і переміщати по них стікери. У стікерів можна правити текст, місце розташування і позначку кольоровим "магнітиком". Для початку роботи не потрібно реєструватися. Підтримує кирилицю.
Використовувати можна:
- планувати роботу, проект, завдання;
-  використовувати при організації дистанційного навчання;

- консолідувати інформацію.


Які ідеї щодо використання ресурсу народилися у вас?...

Джерела:
1.  О визуализации информации.О.В.Пескова. [Режим доступа

2.  Библиотека оценивания Intel [Режим доступа


Комментариев нет:

Отправить комментарий